Tuesday 15 March 2011

MY LOVELY FAMILY

Kat Umah Atok

Emmm.. today kuek2 nak citer pasal family kuek2......huhuhuhu anyway bermula n my DAD my dad berasal dari JOHOR..lahir kat JB..stay kat Muar...
Abah
Nama ayah aku YUSOF BIN MOHAMAD.My dad ni keturunan jawa...huhuhuhu johor kan..kalau ikut salah silah keluarga belah my dad ni akhir salasilahnya ada hubungan n Sultan Johor yang sebenar..kan masa peperangan dulu sultan johor yang sebenar serah takhta kat bendahara n dia lari ke muar...My dad ni adalah salah seorang Idola aku...bagi aku ayah aku ni seorang yang sangat hebat..dulu masa muda my dad atlit...then about muzik lak my dadpandai main semua jenis alat muzik..dia memang seorang yang berjiwa seni..pandai buat lagu..main semua alt muzik,berpidato,berpantun,bersajak,berlakon..(masa muda2 dulu pernah dapat tawaran berlakon oleh dato' Yusof Haslam..tapi atah tolak ayah lebih suka mengajar) my dad memang IDOLAKU....Dia sekarang adalah guru besar di Sekolah Kebangsaan Tanjung Batu,Temerloh..kalau nak cerita pasal my dad mmg tak habis..SAYANG ABAH..
Mama n Yayah
My MAMA..namanya ZAINON AHMAD.Mama berasal dari tumpat kelantan..Salasilah belah mama lak ada darah Thailand..(Sawadikappp... hahhah)tapi kitaorang tak der la pandai sangat cakap thailand..sedara pandai la..Mama suri rumah tangga..dulu masa muda2 mama sangat cantik..(Ratu Cantik Kampung)bertuah my dad dapat mama bukan senang nak tackle mama coz ramai giler peminat mama..mama terima my dad pun sebab my dada paling gentle..bayangkan datang merisik mama sorang2..sekarang mama dah buka perniagaan sendiri SOFTNOON TRADING..mama kadang2 buat catering skit2..tapi sekarang mama lebih major pada perniagaan Serunding,Kek,dan Roti..sampai ada kelas masakan sendiri.. Masakan mama memang terbaik didunia..cakap je apa mama pandai masak..(kalah Chef Wan)..SAYANG MAMA.

Ok Then citer pasal adik2....kami 6 prang beradik...Yang.second nama NORFARHANA..dia study maktab pergiruan afzan..dalam adik beradik dia paling tegas..adik2 aku semua takut n dia..cikgu la katakan..dia juga paling matang..rasa macam dia kawen dulu jer huhuhuhu.Third nama NAJWA dia study politeknik Kuantan..huhuhu dia ni sangat kuat..huhuhu tenaga dia dah macam lelaki..dia gak agak degil berbanding adik beradik lain..pernah dia tumbuk sorang pmpuan sampai pecah muka pmpuan tu coz kacau pakwe dia.Yang keempat adik aku Lelaki..nama dia MOHAMAD MUSTHOFA..dia ni satu satunya adik lelaki aku..aku mmg selalu pantau dia ni..tak mau dia bergaul n dak2 tak tntu arah..jiwa remaja baru nak naik kan..dia tingkatan 5.After that NURHUDA.
Adikku
baru tingkatan 2.dia ni sangat cantik sebenarnya tapi dia selalu rendah diri coz dia agak besar sedikit saiz badanya..selalu lari bila bergambar..tapi dia adik yang sangat baik n suka tersenyum..rambut dia cantikkk.aku suka tgok..And the lastly is MARDHIATUL LAILA..adik bongsuku yang tercomel n keletahnya tuhan aja yang tahu...dia lah penghibur kami semua..baru 7 tahun..jadi agak2 aku anak num baper..huhuhuhuhu...shhhhhh :)




Kat Umah Pakngah

No comments: