Sunday 13 March 2011

KISAH CINTAKU

Aku masih ingat lagi...kehadiranya membuka hatiku setelah kecewa dengan seseorang yang mempermainkan kepercayaanku.setelah bertahun aku sepi dalam cinta dia hadir..dia terlalu mengambil berat tentangku...pelajaran,makan minum kehidupan n pelbagai lagi...dia selalu membangunkan ku tatkala terjatuh..1 april...aku knakan dia n cakap aku akan pg jauh...aku sakit...dia bimbang n aku pun cakap APRILFOOL.he2..dia bimbang wat aku hapy coz aku tahu bahawa dia sayangkanku.tapi kebahagiaan kami terhenti tatkala 2 april 2006..
.dia terlibat dalam kemalangan jalan raya..motor yang ditunggangi bertembung n trelar semasa ingin myeberang...aku masih tidak tahu peristiwa itu.aku pelik knapa dia mnyepi selama sebulan...aku cuba berfiran positif menanti nterus menanti..hampir sebulan selepas peristiwa itu aku happy...sidia menghubungi aku kembali......kami saling call n sms seperti pasangan kekasih lain...aku berjanji cuti semester ini...aku akn berjumpa dia...yela time study dia memng tak kcau....mulanya aku plik knpa cara masage n suaranya sedikit berbeza tapi dia selalu cakap dia tak sihat..sebulan tu lpas yang dia hilang tu dia cakap dia just patah tangan xcident..5BULAN..kami tak berjumpa.cuti semesta aku balik kguntuk berjumpa.tapi dia mengelak..aku ugut nak datang rumahdia..akhrnya dia mengalah.kami berjumpa..tapi betapa luluhnya hatikubila yang datang adalah adik arwah bukan arwah...segala kepelikan nper tanyaan aku terbongkar kini..aku tanya mana abang kimi?"abang kimi dah takder kak 6 bulan yang lpas...dia meninggal setelah koma beberapa jam..sebelum abang kimi meninggal dia sempat berpesan ktika dia tersedar dari koma.dia pesan...dia ingat satu number jer iaitu num telakak..dia pesan supaya terus masage n akak. jawab call akak macam cara abang..coz abang tak lama lagi dalam dunia ni..jangan diarkan setitis pun air mata akak lily jatuh..jangan buat dia tahu yang abang dah takder.abang nak dia tersenyum n tak sedih pemergian abng..abang nak dia merasa abang terus hidup walau pun abang dah takder...ini amanah abang yang terakhir..
.adik kena berjanji abang sayang dia tapi abang kn pg."itulah kata2 haikal adik kimi.berderai air mata aku..5 bulan masagen orang yang dah pg.aku mohon nak melawat pusara arwah...tapi adik kimi cakap amanat tak boleh dipecahkan...abang kimi minta jasadnyadikebumikan jauh supaya aku tak dapat cari..n tak sedih..seharian aku mengis...5 thun juga aku tak pernah tahu dimana kubur kimi.family arwah terus lost contectkan n aku coz tatkala lihat aku dia pasti akan terkenangkan arwah...betapa agungnya cintamu kimi....walau kau dah pgselama 5 tahun aku masih ingat lagi knagan kita...kau memberi aku semangat tatkala aku putus asa...kau akan mnjadi memori paling indah padaku sampai bila2 walau kisah cinta kita hanya seketika...


ARWAH MOHAMAD HAKIMI,Pahang..alfatihah

3 comments:

AiN kEcIk said...

kak, sbar yer..tbe2 rse air mata nie nk menitis, betap kuat nyer akk menempuh dugaan nie...

Lily KyraAnatasia said...

Sama2 adik...mungkin Allah lebih sayangkan dia...thanks adik...

Ahmad Nizam said...

Sabar Ly.. patah tumbuh, hilang berganti.. akan ada sinar kembali pada Ly..

Ikhlas,
abg zam..