Tuesday 15 March 2011

BIAR TAK CANTIK LUARAN TAPI CANTIK PERIBADI


Huhuhuhuhu Story saja nak share...tahu tak ada sorang pmpuan cantik ni kan memang aku tak nafikan dia ni cantik..memang cantik...tapi rupanya peribadi dia tak macam tu...huhuhuhu aku memuji kecantikan yang dia miliki..tapi peribadi dia tak melambangkan kecantikan dia...mmm cerita nya macam ni..ada satu pertandingan ni...dia menganjurkan pencarian _____________ then aku like la...pastu aku tgok ramai la dak2 mengekspost pic masing2..ada cantik ada yang terover..so para peserta perlu mengpromo diri sendiri n suh orang like dia banyak2..aku ni sajer la nak ngaco2 kat wall diaorang..aku post bukan satu tapi banyak pic aku n macam2 gaya..tapi satu pun aku tak suh diaorang like..coz aku bukan nak masuk bertanding pun..kalau nak msti aku suh orang like...tiba2 admin bagitahu syarat pertandingan..salah satunya ialah gambar tidak boleh diedit....tapi bila masuk TOP 10 ada gak TOP 10 yang pic dia edit....ramai orang tak puas hati n tanya admin naper sanggup buang pic orang yang tak edit n masukkan pic yang edit jer then pemenang menang tanpa ikut syarat...EDIT punyalah banyak.....pastu leh tak peserta tu suh admin deleted n block aku..semata2 takut dia kalah dalam pertandinga..aku just mnjadi wakil bagi suara2 org ramai yang lain jer...aku tolong orang aku lak kna..takper la orang dah nak buang aku nak buat camana..yang aku tak sangkanya bila dia dah menang..terpapar semua sikapnya lagi...dah la menang tak ikut syarat..mulut lak macam longkang..ada ke patut dia cakap aku ni "PEREMPUAN TAK LAKU dan TAK BERJENIS SEBAB TU TAK MENANG"
..aku cakap la aku tak mau pun masuk bertanding.kalau nak bertanding dah lama aku suh org like...dia kata dah tak menang tu maknanya tak laku la..hahahhaha.takper la...tahu la dia cantik..mata bulat kulit gebu prefect la katakan...tapi apa guna menang tapi tak seperti syarat nak...menang pertandingan pakai tudung...bila kat luar pertandingan tayang tak bertudung..aku ada tgok profile fb dia..kadang2 dia maki makcik2 cleaner..maki dak2 yang add dia..tapi malas nak layan..aik kita ni kalau nak berkawan kena pilih org hensem n kaya je ker...semua orang tak sempurna...huhuhuhuhu kalau awak tu natural beauty takper...ni mata pun lens muka pun makeup....nak maki2 orang ikut sedap mulut jer..org tak cantik n tak hensem tu manusia gak..makcik cleaner tu manusia gak...aku masih ingat lagi statement dia..yela org cantik..tapi wajar ker org cantik cakap" semua makcik yang jumpa dia mesti nak buat menantu.."mmmm yela tak payah la bagi statement yang penuh belagak macam ni...Walaupun awak tu cantik...awak masih lagi makhluk Allah ..Allah tak suka orang yang Angkuh....mmm dah la malas cakap pasal dia lagi...ni ada lagi satu cerita pasal perempuan cantik...diringkaskan cerita dak tu memang cantiktapi hina sangat ker nak tegur orang tak cantik macam aku...huhuhuhu aku cakap macam ni coz aku pelik dia nak pandang aku pun taknak..apa yang dia bnci kat aku pun aku tak tahu...entah la...tapi sampai sekarang aku masih cukup terasa pada satu peristiwa.waktu tu aku ditimpa kecelakaan jalan raya
Selepas luka dicuci
..muka aku cedera teruk..aku tak sangka disebalik musibah aku bukan dia simpati malah dia seolah2 ketawa..ingat lagi ayat dia "muka kak lily tu dah tak boleh sembuh kan"...mmm perlu ker dia cakap macam tu..sebulan pas aku kmalangan aku sembuh..dia macam terkejut...start hari tu dia tak tegur aku..sampai sekarang..kenapalah agaknya kan..mmm tak per la..tu hak dia...yang pnting aku tak pernah buat salah n diaorang....mmm k la close story..(malas citer panjang2)



P/S : Kecantikan dan kesempurnaan yang kita miliki hanyalah sementara sahaja,,,usahlah angkuh n kecantikan yang kita ada..sesungguhnya rendah diri itu amat mulia disisi Allah..
semua yang kita miliki ini adalah pinjaman semata mata..Bersyukurlah..bukan Angkuh..Sesungguhnya Kecantikan Peribadi itu amat bernilai dari kecantikan luaran n fizikal kita... :) Peace 
KALAU KITA CANTIK PERIBADI ORANG AKAN SAYANG KAT KITA....



 
psst...cik kuek2 pernah masuk magazine DARA edisi OKTOBER tahun lepas pun takder la sampai hina2 orang...WARTAWAN kat paper tu pernah 3 kali interview cik kuek2 tapi tu pun still namanya perempuan tak berjenis n tak laku ker???tula..jangan cakap orang ikut sedap mulut jer..

1 comment:

want2knowme said...

aiii lily
ingat lg x wan@syazwan f6 rompin mse sketika dulu...dah lame x dgr cite psl lily@lilyana.
if ingat lg juz say hii 2 me dkt post ni..klo x abaikn je la k..nice 2 meet u again =)