Monday 28 March 2011

JANGAN BERJANJI KALAU TAK DAPAT TUNAIKAN

Hari ni aku nak update blog aku n cerita ttg orang yang pandai mengukir janji tapi tak tunaikan...aku sedar siapa diriku...seorang gadis biasa..banyak kekurangan..aku tak cantik,pendek,simple n chubby tapi tu tak bermakna mereka boleh mempersendakan cinta n kasih sayang aku....ya salah kah aku sebagai seorang gadis untuk merasakan sayang pada seseorang tapi kadang2 aku terfikir kenapa kadang2 aku mencintai org yang salah....aku selalu pndamkan segalanya dalam hati..aku mmg ceria tapi tu semua luaran..dalam hati ni aku mengharap sangat aku ditemukan n org yang betul2 ikhlas mecintai aku bukan hanya untuk mempersendakanku..

dulu..bila aku tak terima cintanya dikatakan aku terlalu memilih..saper la aku untuk memilih....tapi aku sebenarnya takut..takut untuk dikecewakan lagi..berapa ramai yang hanya berkata tapi tunainya tidak.....bila aku cakap knal hati budi dulu terus buang aku...naper salah ker permintaan ku???ada satu ketika bila aku mula menerimanya seadanya..apabila hatiku sudah mula buka untuk mecintai seseorang..dia dah tinggalkan aku n kapel n orang lain...kadang2 terfikir.....
kalau betul dia setia mencintai aku dia takkan memilih org lain dan akan selalu ikhlas n tunggu aku..ya aku memg seorang yang sangat sibuk aku akui itu...kadang2 aku rasa aku macam masih lagi tak ada komitmen untuk mecintai seseorang...aku bimbang dia tak dapat terima aku seadanya...jauh di sudut hati..aku nak sangat memiliki MR RIGHT..tapi dapat ker??mesti tak kan??aku terlalu banyak komitmen sebagai seorang pelajar yang mungkin tak ada lelaki yang akan faham...takper la..aku still waiting sesiapa guy yang memahamiku n ikhlas mecintaiku..pasti dia takkan berubah hatinya n tak pernah putus asa untuk memilikiku...bukan yang berjanji menggunung tapi tunaikan satu pun tidak n putus asa di tengah jalan ...INSYAALLAH 


 

P/S: JODOH PETEMUAN DITANGAN ALLAH ..allah tahu apa yang terbaik buat kita..:)

1 comment:

Ahmad Nizam said...

Abg simpati dgn apa yg Ly hadapi. Allah sembunyikan Bulan dan matahari untuk kita kerana Dia akan memberikan pelangi untuk kita.
Sabar lah.. akan ada insan yg akan mencintai Ly dengan Ikhlas bukan kerana paras dan rupa.